Veelgestelde vragen > Algemene vragen over Cosmeticienne > Wat is er vernieuwd en veranderd in de laatste update?

Zoek in het veelgestelde-vragen-overzicht naar:

Voortdurend zijn wij bezig het programma te verbeteren. Op het moment dat dergelijke aanpassingen en verbeteringen klaar zijn, zetten wij deze in de vorm van een update op internet. U kunt vervolgens vanuit uw programma of via deze site uw versie bijwerken (updaten) naar de nieuwste versie en op die manier profiteren van nieuwe functies en verbeteringen.

Hieronder treft u een lijst van alle gemaakte wijzigingen per update:

Versie 1.91.0015 (Jan 2024) 

  • Nieuw: BTW Grondslag wordt voortaan op aparte rekening geboekt
  • Nieuw: Ook verkoop van 0% BTW producten/behandeling inzichtelijk qua grondslag
  • Fixed: Cloud Backup repareert automatisch in geval van corrupte database
  • Nieuw: Maandelijkse automatische cleanup op achtergrond
  • Fixed: verduidelijking registratie procedure 

Versie 1.91.0014 (Feb 2021)

  • Opgelost: issue met nieuwere Windows 10 versie
  • Opgelost: probleem met nieuw boekjaar foutmelding

Versie 1.91.0012 en 0013 (Jan / Jun 2020)

  • Vernieuwd: boekhoudmodule versneld (jaren worden apart opgeslagen)
  • Opgelost: probleem met cloud-backup licentie-check

Versie 1.91.0009, 0010 en 0011 (Dec 2019)

  • Vernieuwd: boekhoudmodule versneld (jaren worden apart opgeslagen)
  • Opgelost: probleem met cloud-backup licentie-check

Versie 1.91.0007 en 0008 (Nov 2019)

  • Opgelost: Windows 10 1903 issue met trage boekhoudmodule.
  • Verbeterd: snelheid verwerking boekverwerking door het hele systeem
  • Opgelost: issue met pedicure afbeelding volgorde.

Versie 1.91.0006 (Feb 2019)

  • Opgelost: SMS versturen gaf foutmelding
  • Verbeterd: snelheid verwerking boekhouding 
Versie 1.91.0005 (Mei 2017)
  • Nieuw: MailChimp Export functie (in selectie-manager)
  • Opgelost: kassa-overzicht kleurenschema verbeterd voor Windows 8 en 10
Versie 1.91.0004 (April 2016)
  • Nieuw: Online Backup Systeem
  • Verbeterd: kleurenschema & formaat voor gebruik in Windows 8 en 10
  • Opgelost: Compatible issues met Windows 10
Versie 1.91.0003 (April 2015)
  • Opgelost: onthouden standaard diensten-weergave bij klanten
  • Verbeterd: kleurenschema verkoop-overzicht
Versie 1.91.0002 (Maart 2015)
  • Opgelost: foute toekenning spaarpunten bij negatieve dienst.
  • Opgelost: afschriftnummer niet altijd zichtbaar bij bank-boeking.
  • Nieuw: waarde spaarpunten in totaal-overzicht zichtbaar.
  • Versie 1.91.0001 (Februari 2015)
    • Nieuw: uitgebreid spaarsysteem o.b.v. verkoop
    • Nieuw: verkoop overzicht per klant (diensten) geheel vernieuwd
    • Nieuw: behandeling-code's op factuur
    • Nieuw: boekhoudmodule: meerdere boekingen tegelijk te verwijderen
    • Opgelost: diverse kleine bugs
  • Versie 1.90.0020 (Februari 2014)
    • Nieuw: gevanceerd multi-user inlog systeem incl. toegangsrechten en beperkingen.
    • Nieuw: Memo's bij diensten direct te openen via rechtermuisknop.
    • Opgelost: Verkeerde werking zoom-in/zoom-uit bij dag/week weergave in de agenda.
    • Opgelost: Bestellijst probleem Cosmeticienne i.c.m. Office 2013.
  • Versie 1.90.0019 (Juli 2013)
    • Opgelost: Correspondentie probleem Cosmeticienne i.c.m. Office 2013.
  • Versie 1.90.0018 (Januari 2013)
    • Verbeterd: Diabetes type meesturen naar factuur.
    • Verbeterd: SIMM+diabeet-veld in selectie manager.
    • Opgelost: Selecteren items in/uit-schakelen verbeterd (selectie manager).
    • Aangepast: onthoud laatste betaalwijze bij verkoop.
    • Verbeterd (Agenda): verplaatsen/veranderen begin/eindtijd direct vanuit de agenda in en uit te schakelen (i.v.m. onverhoopt wijzigen van een afspraak).
    • Info: Cosmeticienne is geschikt voor Windows 8
  • Versie 1.90.0017 (Oktober 2012)
    • Nieuw: oude BTW-laag tarief (19%) toegevoegd
    • Opgelost: probleem met het niet kunnen aanpassen van oudere verkoop/diensten.
  • Versie 1.90.0016 (September 2012)
    • Nieuw: i.v.m. Nederlands BTW verhoging per 1-10-2012: aanpastool voor automatisch wijziging van het tarief naar 21% 
    • Verbeterd: mogelijkheid om achteraf formulier en brieven (bij klanten/brieven-tabblad) aan te passen middels rechtermuisknop.
    • Opgelost: weergave-probleem bij diensten per klant opgelost (sommige gevallen geen verkoop zichtbaar).
  • Versie 1.90.0015 (interne build, geen wijzigingen)
  • Versie 1.90.0014 (Mei 2012)
    • Nieuw: diensten-tabblad bij klanten geeft ook betaalwijze aan. 
    • Aangepast: bij bewerken van verkoop ook mogelijkheid op meerdere betaalwijzen.
    • Nieuw: email-adressen verzamelen bij verjaardagoverzicht.
    • Opegelost: standaardbrievenbeheer van de factuur heeft nu juiste bron-velden.
    • Nieuw: Behandelaar naam als veld in de factuur meesturen.
    • Nieuw: SIMMS-classificatie veld bij pedicure-module, kan op de factuur worden gezet.
    • Opgelost: bij gebruik van het veld 'diensten aantal' bij selectiemanager kwam foutmelding.
    • Aangepast: selectie manager openen is versneld.
  • Versie 1.90.0013 (April 2012)
    • Nieuw: Zoeken op media-waarde (tel.nr. e-mail, etc.)
    • Nieuw: In het nieuwe-dienst-formulier is een nieuwe producten zoeker (nu inclusief groepering en filteren-mogelijkhen op categorie, lijn en leverancier).
    • Aangepast: Management-module: klanten-rapport heeft 3 extra kolommen (verkoop naar producten, behandelingen en overige).
  • Versie 1.90.0012 (Februari 2012)
    • Opgelost: (management & analyse-module): probleem met exporteren naar Excel.
    • Opgelost: Nieuwe verkoop aanmaken versneld
    • Nieuw: klanten-import-functie
  • Versie 1.90.0011 (Januari 2012)
    • Nieuw: (boekhoudmodule) proefboekingen overzicht gerestyled en oud/nieuw-saldo direct zichtbaar.
    • Nieuw: (agenda) SMS versturen aan toekomstige afspraken in 1 handeling.
    • Nieuw: (agenda) agenda's kopiëren (indien meerdere agenda's, per jaar) 
    • Nieuw: notities te sorteren op iedere kolom.
    • Nieuw: verwerking opgenstaande facturen vanuit basispakket gekoppeld aan boekhouding (automatisch tegenboeken).
    • Nieuw: (kassamodule) overzicht producten/behandelingen naar keuze incl. of excl. btw.
    • Opgelost: Aanhef-veld bij klant niet meer direct actief (zodat toetsinvoer niet per abuis de aahnef overschrijft). 
    • Aangepast: extra weergave mogelijkheden voor diensten (afgelopen 3, 6, 12 en 24 maanden)
    • Aangepast: SMS versturen (naar keuze) via beveiligde-verbinding.
    • Opgelost: probleem bij standaardtekst-keuze.
    • Opgelost: (agenda) probleem bij opslaan afspraak bij meerdere agenda's.
  • Versie 1.90.0010 (Juni 2011)
    • Nieuw: SMS versturen vanuit administratie en agenda i.c.m. pre-paid Oddessey-services
    • Nieuw: Direct email opmaken aan klant
    • Opgelost: bij bewerken dienst, klopt analyse overzicht (producten/behandelingen) niet.
    • Opgelost: Boekhoudmodule, grootboekrekening rubriek aanpassen
    • Aangepast: Agenda: herinneringen ook in te stellen op 1,2 of meer dagen.
  • Versie 1.90.0009 (April 2011)
    • Nieuw: Importfunctie voor producten (in overleg met supportdesk).
    • Nieuw: Totaalkorting mogelijkheid bij nieuwe dienst.
    • Opgelost: Agenda: repeterend schema probleem bij maand/jaarkeuze
    • Opgelost: Volgorde items bij een nieuwe dienst.
    • Aangepast: Aanhef veld niet meer verplicht voor invoer.
    • Aangepast: Factuur voor onbekende klant, geen naw-gegevens meer tonen.
    • Opgelost: periode keuze bij overzicht in boekhoudmodule klopte niet altijd.
    • Opgelost: fout bij berekening korting-kolom in analyse-module.
    • Opgelost: probleem in Agenda bij maken afspraak indien meer dan 2000 klanten in database.
    • Opgelost: exporteren tabel (diverse plaatsen) naar Excel, soms verkeerde van bedragen. 
  • Versie 1.90.0008 (Januari 2011)
    • Nieuw: BSN (Burger Service Nummer) per klant op te slaan.
    • Nieuw: Factuur kan voorzien worden van flink aantal extra velden (geb.datum, bsn-nummer, verzekeraar)
    • Nieuw: Factuur kan middels 'bon-overzicht' worden versmald tot bonformaat.
    • Nieuw: Weergave diensten (bij klanten) voortaan ook per dag/week in te stellen.
    • Nieuw: Boekhoudoverzicht: periode snelkeuzes uitgebreid om makkelijk een kwartaal te kiezen bijvoorbeeld.
    • Nieuw: (boekhouding) open/voldaan status van debiteuren/crediteuren automatisch aanpassen.
    • Nieuw: (barcodemodule) apart veld per product voor barcode's (los van artikelnummer).
    • Nieuw: (analyse module) te beveiligen middels wachtwoord. 
    • Opgelost: (NAW-Lijst) media werd niet goed weergegeven.
    • Opgelost: (analyse module) winst-kolom werden foutief berekend.
    • Aangepast: (agenda) interne verwerking verbeterd waardoor e.e.a. sneller werkt.
  • Versie 1.90.0007
    • Opgelost: diverse bug-fixes (o.a. bij nieuwe klant aanmaken)
  • Versie 1.90.0006
    • Opgelost: (admin) juiste selectie grootboekrekening in boekhoudmodule
  • Versie 1.90.0005
    • Nieuw: (agenda) afspraak info in statusbalk, incl. waarschuwing
    • Nieuw: (agenda) rechtermuisknop ‘infoscherm’ bij afspraken
    • Nieuw: (agenda) zoekresultaat afdrukbaar en exporteerbaar
    • Nieuw: (admin) toekomstige afspraak weer op factuur zichtbaar
  • Versie 1.90.0004
    • Nieuw: (agenda) uitgebreide klant-info/zoek-functie toegevoegd.
    • Opgelost: (agenda) probleem met verborgen knoppen.
    • Opgelost: (agenda) verkeerde weeknummer in overzicht.
  • Versie 1.90.0003
    • Opgelost: (agenda) probleem bij bladeren in weekweergave.
    • Nieuw: activeren Agenda vanuit Cosmeticienne verbeterd.-
  • Versie 1.90.0002
    • Aanpassing: backup applicatie ivm. Win. Vista & Win. 7
    • Opgelost: Probleem met locatie en formaat afspraken in Agenda.
  • Versie 1.90.0001
    • Nieuw: Bentlon Cosmeticienne Agenda. Een compleet vernieuwde agenda met dag, week & maandoverzicht. Meerdere kalenders per agenda, categorieën, locaties, apparaten reserveren, uitgebreid gebruikersbeheer. Import mogelijkheid voor oude agenda. Mogelijkheid een agenda aan Microsoft Outlook te koppelen (mits aanwezig op uw systeem).
  • Versie 1.81.0005
    • Boekhoudmodule overzicht uitgebreid, met uitgebreide filter en zoekfunties alsmede meerdere afdruk en export mogelijkheden.
    • Online-Update functie
    • Voor betere support handige upload functie ingebouwd.
    • Meerdere betalingswijzen per dienst invoeren (in combinatie met de boekhoudmodule).
    • Product overzichten te exporteren naar Word, Excel, Access, HTML of standaard tekst.
    • Specifieke selectie maken voor klanten die een bepaalde periode niet meer zijn geweest.
    • Onderhuidse code is geschikt gemaakt voor Windows Vista.
    • Bug-fixes: verjaardagskaarten, boekhouding totalen, excel-export
    • Analyse module: aangepast rapport (werknemers overzicht)
    • Update werkt vanaf versie 1.50 en nieuwer.